Sidor

tisdag 17 juli 2012

#kärlek tyckte...

...@Hereandnow_swe på Twitter att det saknades tweets om idag. Tog en liten runda i trädgården här hemma och hittade lite #kärlek direkt.

De här rosorna har jag flyttat runt i trädgården tre gånger de senaste åtta åren. De kommer igen varje gång trots min bristande kunskap på hur dessa växter ska hanteras. Kanske räcker med en gnutta #kärlek mellan oss för att det ska funka :).


Lammöronen på bilden nedan får mig att tänka på hur kär min yngsta dotter blev när hon såg de första gången hemma hos ett par bekanta. Hon tiggde till sig några skott av dem och nu sprider de alltså #kärlek hemma hos oss :).


Nästa bild visar några kompisar som jag tror törstar efter #kärlek till solen! De brukar ha kommit betydligt längre så här års men har nog kommit av sig lite.


Något som inte verkar ha kommit av sig är rabarberna! De växer som vanligt som ogräs trots att de liksom rosorna har fått byta plats i trädgården några gånger sedan vi flyttade hit.


Malin skivade upp nio liter häromdagen som nu håller på att förvandlas till saft. Det är #kärlek :)!


På träningsfronten har det varit ganska kärleksfullt både igår och idag känner jag i låren :-0. Gårdagens löprunda på ca 8k kändes ordentligt i låren på dagens cykelrunda. Måste verkligen se till att ge kroppen lite mer kontinuerlig träningskärlek så att det inte känns som att börja från noll varje gång jag tränar lite. På god väg nu för jag har lovat kroppen en daglig dos på ca en timme och det har hållit i sig i hela två dagar nu :-).

Ha en kärleksfull tisdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar