Sidor

lördag 28 juli 2012

Njuter som en galning...

...av en helt fantastisk sommardag vid Björkviks Havsbad/Mörtviken. I morse vid frukosten bestämde vi oss att ta en riktigt härlig solpåfyllningsdag vid havet. Snabbt rasslade vi ihop en lunch-/fikakorg, köpte nya brassestolar och stack iväg. 40 minuter senare senare satt jag som en riktig livsnjutare i den nya stolen och lyssnade på vågplasket. Faktiskt riktigt avslappnad vilket annars inte hör till mina starkaste sidor tyvärr...Att försöka befinna mig i "häret" och "nuet" kan vara riktigt svårt. Går nu in i sista semesterveckan och ska verkligen försöka tänka på att några gånger om dagen koppla bort det som varit och det som komma ska. En ganska spännande övning faktiskt :). Bild nedan från ett soldränkt Mörtviken.


Igår var det då dags att testa att springa med Malins systerdotter. Vi sprang "Pettersonrundan" i Torshälla och det var jätteroligt och det gick fantastiskt bra :). Blev otroligt imponerad av 10-åriga Tova att kuta 3,5k utan paus på hela vägen. Hon såg ut lätt som en fjäder. Vi bestämde att vi alltid ska ha löpargrejor med oss när vi hälsar på hos varandra så att vi kan ta fler rundor :). Jag har ganska ordentliga känningar i den opererade foten och konstigt nog är det värre att gå än att springa. Vet inte vad det kan bero på men är i alla fall glad att jag kan springa :). Här är en bild på mig och min nya löparkompis.


Nej nu tar jag och häller upp en kopp kaffe och njuter en stund till innan det är dags att bege sig hem för en grillkväll med Big Family i Örby :).

Ha en skön stund här och nu var du nu är :)!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar