Sidor

onsdag 25 juli 2012

Riktigt över förväntan...

...blev det idag när jag skulle testa att se hur snabbt jag kunde springa 3,5k på. Första kilometern på 4,02, den andra på 5,12, den tredje på 5,05 och de sista 500m i 5,22-tempo vilket gjorde att jag hamnade på 16,61 vilket jag var rysligt nöjd med. Glad i hågen gick jag där och spatserade lite när jag insåg att jag faktiskt hade chans att ta halvmilen på 25min vilket var rysligt länge sedan. Spatserandet kostade på och jag hamnade på 25,47 vilket också känns som en bedrift med tanke på hur löpträningen sett ut hittills i år...! Nu fick jag smak på att försöka ta mitt gamla mål som är milen under 50 min :). Så här nöjd såg jag ut efter dagens löpning.


Varför sprang jag då 3,5k på tid idag...? Jo därför att jag igår bestämde med min frus systerdotter att vi på fredag ska springa just den sträckan för att se hur snabbt hon kan springa. Kan ju då vara bra att veta hur snabbt jag själv kan springa...:-0.

Fick på kvällskvisten även till en Turfrunda med MTB:n. 17 zoner rikare på 100 minuter. Nåja de där intagna zonerna lär vara lätträknade i morgon bitti...såg att flera av dem redan var i någon annans ägo nu. Den tränade tiden kan dock ingen ta ifrån mig ;).

Ha en skön natt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar