Sidor

måndag 30 juli 2012

Glömde helt bort...

...bloggens tvåårsdag som var igår! Kan dock glatt konstatera att färgfilmen rullar vidare mot nya höjder. Startade på Itrim för två år sedan och nu är jag på god väg att genomföra En Svensk Klassiker. Det var något jag inte ens kunde tänka mig i min vildaste fantasi när jag för två år sedan bestämde mig för att påbörja min livsstilsomställningsresa :-0! Jag ska nog inte ropa hej än för jag har faktiskt den tuffaste delen kvar i klassikern för min del och det är Lidingöloppets 30k löpning. Inte för att jag inte tror jag skulle orka utan för att den opererade foten inte riktigt är där jag vill än. Har emellanåt riktigt ont. Men det är ju faktiskt nästan två månader kvar till start och många mil ska klaras av innan det :).

Det senaste jag hittat som skapar lite färgfilm är Turf. Passar mig perfekt som träningsform på MTB och löpning. Planerar in en rutt med ett antal zoner som ska tas och sen sticker jag ut. På MTB:n känns det som riktigt bra intervallträning. Fullt ös mellan zonerna och ca 40 sek vila vid varje zon när den laddas ner. För löpningen ett bra sätt att komma igång och verkligen ta det lite lugnt. En riktig bonus är alla platser jag får se när jag Turfar runt. Hade nog inte tagit mig för att cykla upp för Hammarbybacken ikväll om det inte var för att det finns en zon på toppen och ikväll bjöds det på en härlig utsikt.


En annan fin vy jag fick se ikväll var i Hammarby Sjöstad. 22 zoner la jag beslag på ikväll och lika många kilometer trampade jag runt på drygt två timmar.


Grattis bloggen på tvåårsdagen och tack för att du motiverar mig att fortsätta mot nya fysiska mål :)!

Ha en skön natt mot tisdagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar