Sidor

måndag 9 juli 2012

Vansbrosimmet 2012...

...blev inget undantag vädermässigt jämfört med mina två senaste cykellopp Siljan och Vätternrundan. Det regnade så kopiöst mycket när jag väl kom fram till Vansbro så jag drog helt enkelt på mig våtdräkten i bilen innan jag gick och hämtade ut startkuvertet. Bilden nedan strax innan start från bron över Vanån in mot Vansbro.


Men till skillnad från cykelloppen så var vätan en del av själva grejen och utrustningen därefter...


Själva loppet i sig kändes inte särskilt ansträngande trots att det var 3000m som avklarades på 1.07.50. Vattentemperaturen låg på 17,5 grader så det var helt ok. Idag däremot så känns det i vissa muskler som måste ha legat i träda några decennier ;). Nu är 3/4 av En Svensk Klassiker avklarad och jag ser fram mot sista delen som är Lidingöloppet i slutet av september. Rätt trevligt att få medaljen igår :).


Idag blir det lite återhämtning och laddning av "batterier" innan ny fart tas i morgon.

Ha en skön måndag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Stiligt, grattis!

    Vi kan väl redan nu säga att det förmodligen kommer att spöregna under Lidingöloppet? Så blir ingen besviken eller överraskad, liksom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)! Ja det var en bra idé - det blir nog en riklig nederbörd även då ;). Ska du springa Lidingö?

      Radera
    2. Nix, man får betänk att jag började träna regelbundet vid årsskiftet, så årets (första, är väl bäst att tillägga, officiella löparmål är att springa Tjejmilen under 58 minuter). men det målet satte jag innan jag insåg att terränglöpning och orientering är det som är riktigt roligt, så nästa år kanske Lidingö kan vara något.

      Radera
  2. Då syns vi på Lidingö nästa år :)

    SvaraRadera