Sidor

lördag 7 juli 2012

Sitter nu på planet...

...på väg hem från en vecka på Mallorca vid Viva Cala Mesquida Resort.


Det har varit en riktig höjdare :)! 4 familjer var vi som i vintras bestämde oss för att göra en semesterresa tillsammans. 3 familjer var vi som åkte hem idag medan den fjärde stannade kvar ytterligare en vecka. Antar att de så här dags, när vi flyger över de Franska alperna, funderar på om de ska vara kvar vid havet en stund till eller gå upp till poolområdet och svalka av sig både på in- och utsidan :).

Vädret har i veckan varit mest soligt och lite inslag av moln och en riktig störtskur som inte varade längre än några minuter. Tog med mig både våtdräkt och löpargrejer men det blev inget av med seriöst simmande och löpningen tog jag också semester från. En hel del badande har det dock varit och crawlmusklerna inför morgondagens Vansbrosim blev lite uppväckta i alla fall. Blev som barn på nytt senast igår när det gick ordentliga vågor i Medelhavet som då och då fullkomligen slog omkull mig med sin kraft. Simmade ut och magsurfade in mot land ett ansenligt antal gånger och blev faktiskt riktigt slut senare på eftermiddagen. Det har inte blivit några sena kvällar och jag tror 23:30 har varit det senaste jag lagt mig.

Nu är det slut på överflödslivet som all-inclusive innebär och dags att ta sig tillbaka till lite mer normala mat- och dryckvanor. Så här kommer inte förrätterna att se ut de kommande veckorna...;)


Och kvällarna kommer nog inte heller att varje dag avslutas med en sån här...


Ja en riktig kanonvecka har det varit. Nu känns det bara lite overkligt att komma hem och packa ner våtdräkt och simglasögon och bege mig till Vansbro i morgon förmiddag. Tredje momentet av fyra i årets En Svensk Klassiker som är min utmaning i år. Bloggen fyller snart två år och det börjar bli dags att sätta upp de kommande 12 månadernas nya utmaningar. Är redan anmäld till Vasaloppet 2013 så det kanske kan bli En Klassiker även nästa år men det vore kul och mer spännande att hitta på något annat jag inte testat :). Nu har jag ju inte klarat årets utmaning än så jag får lägga lite band på mig men har du några idéer på vad jag ska hitta på så tar jag tacksamt mot dem :).

Ha en skön lördag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar