Sidor

söndag 22 juli 2012

Tillbaka men fullständigt...

...borta känns det som. Tillbaka i någon form av träning och borta eftersom den efterlängtade semesteravslappningen äntligen infunnit sig :)! Drygt två veckor tog det att "komma ner" i år. Nu är jag där och njuter så länge det varar :).
Har inte skrivit på några dagar och det beror inte på att träningen uteblivit utan på att det inte blivit av helt enkelt. Så här har de gångna veckan sett ut:
Måndag hade jag tänkt testa lite terräng på Älvsjöspåret med ca 4k. Fick med mig Johan och det blev en liten bonusrunda så det slutade på 7,9k med cykel dit och tillbaka. På hemvägen ett uppfriskande dopp vid Älvsjöbadet :)
Tisdag bjöd på cykling. Hängde med Dave och polaren Per och cyklade 34,5k. Var rätt mosig i låren efter måndagens löpning så jag drog ner tempot ordentligt. Glad att vi inte tog en längre runda både pga tröttheten och att det började regna ordentligt och det känns som jag cyklat färdigt i regn för i år med tanke på hur Siljan runt och Vätternrundan var vädermässigt...;)
Onsdagen blev faktiskt träningsfri och jag bockade av en av de få saker jag har på att-göra-på-semesterlistan. Efter två år fick jag tummen ur och snickrade till överskåpen till kyl och frys. Riktigt nöjd med att slippa det där fula gapande hålet som stirrat på mig rätt länge...så här såg det ut före




Och så här efter (dock ännu omålat...)




Torsdag bjöd på ny terränglöpning. Nästan hela Mallisgänget åkte ut till Hellasgården och jag, polaren Per, Malin och Linda körde 5k-spåret. Efteråt ett avsvalkande dopp i sjön med några simtag :).




Fredagen innehöll ett nytt inslag av träning. Grannen Pelle hade berättat för mig att han börjat Turfa och jag tyckte det lät spännande. För att kunna göra det krävs att man har en androidtelefon eftersom appen ännu inte finns för iPhone...hmm...Skaffade fram ett kontantkort och lånade Malins android och sen var vi igång ;). Jag kan bara säga att det verkar askul! Man är med och tävlar med att ta zoner genom att förflytta sig mellan olika förutbestämda fasta platser/zoner och "där göra de till sina". Malin och jag stack iväg på våra MTB och började "knycka" zoner. Tiden bara rann iväg och helt plötsligt var vi borta Aspudden och började jobba oss hemåt. Drygt två timmar blev det i sadeln. Blev mer styrketräning för benen än konditionsträning och jäkligt roligt hade vi. Känns som Turfning är lätt beroendeframkallande :). Läs mer på www.turfgame.com.
Lördagen var inte schemalagd så när yngsta dottern Alice frågade om vi inte kunde sticka ut och Turfa lite blev jag jätteglad och vi drog iväg på cyklarna. Efter ca en timme och några tagna zoner senare förklarade Alice att hon var hungrig. Såg vad som kunde ligga i närheten av nästa Turfzon och till Alice förtjusning var det precis bredvid korvmojen vid Svedmyra :).




Vi blev ute i över två timmar på cyklarna och kunde se på Turf att vi hade någon bakom oss som tog zonerna för oss. Vid Hemskogen i Stureby vände vi hemåt och tog tillbaka några förlorade zoner på vägen. Vid en zon fick vi stå och vänta nästan fem minuter eftersom zonen fortfarande var "fryst" av den som var där före oss. Lika roligt att Turfa idag som igår men i ett lugnare tempo. Kan alltså rekommenderas att göra med barnen :). Jag hade inte fått riktigt nog vare sig av Turfning eller träning så jag bestämde mig för att ta ett löppass innan middagen och stack iväg och knyckte en zon från grannen Pelle på en av Högdalstopparna och fick inte bara en zon utan även 52 minuters träning både i backe och kondition :).
Ha en skön söndag!
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar