Sidor

tisdag 31 juli 2012

Blev uppringd av...

...Åke på eftermiddagen som undrade om vi skulle ta en löprunda tillsammans. Hade faktiskt förlikat mig med tanken på att det skulle bli träningsfritt idag men nu gällde det att bestämma sig blixtsnabbt. Ingen tid att förlora eftersom jag stod mitt i middagsförberedelserna. Självklart blev det ett ja :). Åke dök upp bara några minuter efter samtalet och jag fick välja runda. Det blev Malins sjua som är en riktigt flack bana på asfalt bort förbi Gubbängens IP och tillbaka på andra sidan Örbyleden. Vi höll kilometrarna riktigt jämna i tempo. Var tvungen att stanna till lite på sista kilometern för att känna efter hur det egentligen kändes i fot och knän. Inte helt bekvämt men efter några lunkande steg sprang vi vidare och snittade med ett 5.44-tempo på 7k.

Till middag överraskade jag faktiskt mig själv med att lyckas få till en riktigt bra grillad laxbit med hemmakomponerad honungsmarinad och en supergod (om jag får säga det själv...) vitvinssås till :). Det som hade ha varit pricken över i:et skulle varit en bit mörk choklad till espresson efter maten...måste se till att fylla på lagret med några olika sorter!

På schemat för övrigt idag var färgning av toppar på äldsta dottern och det blev riktigt bra (om jag får säga det själv...igen). Rött var det beställt och så blev det.


När jag ändå var igång och pysslade så passade jag på att koka några liter klarbärssaft och den blev sjukt god (om jag får säga det själv...ännu en gång). Finns chans att det blir lite mer hushållsarbete framöver för nu ser björnbären ut att vara på gång och det blir galet god sylt av...yummie!


Nu ligger jag och njuter efter-löpningskänslan en stund innan John Blund kommer. I morgon är det dags att hämta familjens senaste tillskott på träningsredskapsfronten. En Columbus Capo. Så himla kul att Malin blivit riktigt biten av att cykla racer. Nu kommer vi att kunna köra rundor tillsammans och har planer på att åka upp till Siljan ihop nästa år :).

Ha en skön fortsättning på tisdagskvällen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar