Sidor

tisdag 24 juli 2012

Två dagars partajande...

...sliter på mig men inte mer än att en del träning hunnits/orkats med :). Söndagskvällen tillbringades hemma hos Bäckströms där det intogs en del smarriga drinkar i stil med den här.


Vi hade så trevligt att vi bestämde oss för att träffas även på måndagen och ha en riktigt schysst barbecue och det blev det på Jacobs värstinggrill. Snacka om att det blev gott :)!


Ribs, korvar, spett, kött och superfräsch pastasallad. En och annan pilsner slank också ner och det var inte direkt svårt att somna på kvällen :-0.

Innan drinkarna på söndagen blev det ett lättare Turfpass på cykel med Johan, Klara och Alice. I över två timmar var vi ute knyckte zoner. Vi lyckades även få syn på några riktiga praktexemplar av Jättebjörnloka som syns i bakgrunden på bilden nedan.


Igår var det dags för distanspass och för första gången sedan operationen i slutet av februari så tog jag milen och lite till. Rundan slutade på 11,6k. Passade på att ta ett gäng Turfzoner :). Fick behålla dem någon timme innan någon fullkomligen dammsög samma runda som jag sprungit och jag var nere på noll zoner igen. Alltså det är askul att Turfa oavsett om man cyklar, går eller springer. Man kan lägga upp sitt träningspass så det passar in med ett antal zoner och jag lovar att man får se ställen man aldrig varit på tidigare :). Har du inte kollat in Turfgamesiten än så kan jag rekommendera den varmt.

Idag blev det riktigt tuff MTB-Turfning. Hade en timme över innan våra gäster skulle komma så jag tog några zoner nära hemmet och cyklade sedan upp till Högdalen och tog båda Högdalstopparna. Puls uppe på 170 och det darrade duktigt i benen innan jag var färdig. Nu känns det faktiskt som träningen är igång på riktigt igen vilket känns bra eftersom både halvmaran och Lidingöloppet närmar sig så smått och jag vill verkligen att det ska bli trevliga upplevelser :).

Ha en skön fortsättning på tisdagen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar