Sidor

måndag 11 oktober 2010

Balans i livet...

...är ett uttryck dom används ofta och vikten av att ha det. Jag tror att den här balansen är väldigt individuell och varje person måste hitta sin egen balans mellan allt som ska rymmas inom dygnets 24 timmar. Jag har valt att kalla det för att sätta lite mer färg på tillvaron när jag försöker hitta min balans. Jag har tidigare känt att jag har ständigt ont om tid och är helt fascinerad av att jag lyckats få till nya intressen i vardagen men ändå inte känna att jag har mindre tid. Det är faktiskt snarare tvärtom dvs. mina nya intressen träning och kost har gett mig en bättre balans mellan arbete, familj och så kallad "egen tid".

Med något som kanske skulle kunna kallas "facit i hand" så kan jag se att jag behövde något ytterligare som engagerade mig för att släppa något annat som tagit oproportionerligt stor plats. Kommer nog att finnas utrymme får mer reflektioner kring detta framöver...

Ikväll blev det några minuter med rockringen vilket kan vara en nog så ansträngande övning när man inte är van. Har köpt en som väger drygt ett kilo på Stadium. Den gör lite ondare än de ringar som finns på Itrim men vi får se, jag kanske vänjer mig. Nu bara ska de sista andra ringarna bort som sitter kvar runt midjan. Även om de är avsevärt mindre än för 10 veckor sedan. Kan väl ändå vara stolt men inte nöjd med att ha gått från motorcykeldäck till smala cykeldäck ;).

Nu blir det lite situps och armhävningar innan det är dags att göra kväll och få den viktiga sömnen. Min dygnsbalans kräver ca 7 timmars sömn för att jag ska fungera ok. Alltså 8 timmar till jobb och 9 till annat ;).

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Du skriver så många kloka saker som inspirerar mig. Fortsätt gärna med det.
    Mitt kvällsgodis blev rivet äpple med kanel. Mums !

    SvaraRadera