Sidor

tisdag 26 oktober 2010

Ta mig sjutton...

...jag klarade gårdagens tid på hempromenaden och gjorde det faktiskt tretton sekunder bättre ;-).

Dagen började inget vidare med glömd nyckel och missad tid som jag hade tänkt använda till något bättre än att flänga mellan Älvsjö och Gullmarsplan men nu blev det som det blev och jag fick en hel del extramotion idag. Hoppade dock över lunchpromenaden eftersom jag tappade så mycket tid på morgonen.

En reflektion över morgondagens bravad är att jag tror jag kunde hantera det stressmomentet betydligt bättre nu när jag är i bättre fysiskt skick än innan. Tog faktiskt en espresso (på stående fot) när jag kom hem med bilnyckeln innan jag började ta mig tillbaka samma väg jag nyss hade gått...;-)

Kan inte sticka under stol med att jag faktiskt är ganska mör efter de senaste dagarnas promenad och kunde nätt och jämnt hålla mig vaken när jag nattade yngsta dottern. Men det är ingenting mot tiden innan livstilsomläggningen när jag inte kunde hålla mig vaken när barnen tittade på Bolibompa :-).

Har en god vän som också startat en livsstilsomläggning då han upplevt samma tendenser som jag gjorde dvs. trötthet, jobbigt att till och med knyta skor men kanske det mest tankeväckande att börja fundera över att man kanske inte hänger med i barnens lekar och inte kan sitta normalt på golvet och leka med dem bara för att man känner sig otymplig. Han har fått en riktigt bra rivstart och det märks redan efter två veckor att han är på god väg framåt. "Keep up the good work" vill jag säga till honom :-)! Det märks att viljan finns och ett riktigt "jävlar anamma" och det behövs för det är inget som gör sig självt.

Nu blir det ett par timmars jobb innan det är dags att dra ner rullgardinen för idag. Gissar att jag kommer somna ganska ovaggat.

God kväll

2 kommentarer:

  1. att -13 sekunder är jättebra.

    SvaraRadera
  2. Njae på 52 minuter så är det verkligen marginellt men tack ändå :-). Jag är glad att jag höll samma tempo som igår.

    SvaraRadera