Sidor

söndag 17 oktober 2010

Vilken fest...

...vi var på igår! 2 X 40-årskalas i urmysiga lokaler på Skeppsholmen. Under middagen kom Cecilia Wennersten in och sjöng - det var helt magiskt. Det var en överraskning till värdinnan från hennes man.

Trocklade mig igenom trerättersmiddagen på ett förnuftigt sätt om vi bortser från de goda vinerna som bjöds till. Det går alldeles utmärkt att se till så att man följer handflatemetoden även på en middag bara men har kunskapen och motivationen skulle jag vilja påstå.

Hade läst på lite dåligt på inbjudan till festen och upptäcker i går morse att det var klädsel Kavaj...plockar då fram det jag har i kostymväg och märker raskt att min kropp inte alls ser ut som den gjorde sist jag hade dessa klädesplagg. Bara att gasa iväg till Farsta centrum och klädaffärerna där. Står bara och gapar när jag slinker i en kostym i strl. 48! De som hänger därhemma har strl. 52. Mäktig känsla och dessutom var det en "slim fit" jag till slut föll för :).

Kommande vecka har sina prövningar med bl.a. en konferens och en resa till Köpenhamn. Smörrebröd känns väl lite halvknepigt men det får gå :)

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Smörrebröd har väl inte så mycket bröd.Det är väl mest andra farligheter

    SvaraRadera