Sidor

måndag 25 oktober 2010

Hoppas det...

...håller i sig med vardagsmotionen jag försöker klämma in här och där.

Idag var det andra gången jag promenerade hem från jobbet på en vecka. Bättrade på tiden med en minut och det var jätteskönt i luften. 52 minuter tog det hem på knappt 6 kilometer. En helt ok promenad och ska ställas mot andra sätt att ta sig till och från jobbet. Som exempel tar det nog bara 15 minuter längre tid att gå jämfört med att knalla till bussen, byta en gång och sedan gå en bit till.

Nu är det ju faktiskt inte bara den fysiska aktiviteten som är bra och att det är bra för miljön och mindre utgift i form av drivmedel etc. Det är faktiskt otroligt skönt för sinnet att röra lite på kroppen. Tog i så pass på promenaden idag så jag kände hur kroppens egna kemikalier sköt in i hjärnan och orsakade ett mindre rus. Känner även en riktigt skön trötthet komma smygande nu och kommer säkert sova sött i natt :).

I morgon en ny dag med nya möjligheter till vardagsmotion och frågan är om jag inte ska försöka slå 52 minuter i morgon ;)

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Starkt jobbat Affe. Jag är grymt imponerad av dig och direkta liv
    MVH Martin J

    SvaraRadera
  2. Tack Martin J,

    det har krävts intresse, planering och en väldig massa vilja. Jag måste säga att jag själv är ganska imponerad. När jag satte upp mina första mål med min "coach" på Itrim tog jag i så att jag nästan ångrade mig efteråt. Men nu på måndag är det första avstämningsmötet med "coachen" och då ska målen vara nådda! Jag behöver bara hålla mig stabil några dagar för jag är precis på målsnöret :-).

    Ha det gott
    Affe

    SvaraRadera