Sidor

söndag 24 oktober 2010

Två saker...

...som är bra med bilden.


Den första tycker jag är att en av döttrarna valde mjölk till sin Happy Meal. Den andra är att bilden är tagen efter måltiden och ingen av barnen ville ha sina pommes. Morötter brukar valet bli men idag blev det annorlunda och resultatet glädjande trots att vi blev tvungna att slänga mat vilket inte är ok ur perspektivet pengar och miljö. Litet nöjd är jag faktiskt med mig själv att jag inte stoppade i mig pommesen själv vilket tidigare gått på rutin.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Karaktär, ju, karaktär! Stå på Dig - och lär gluttarna. /Lennart

    SvaraRadera
  2. när flickorna var med oss på M hände samma sak. En valde vatten och en valde mjölk. Det mesta av pommesen blev kvar då också. Det är verkligen imponerande att dom fått så goda vanor.
    Duktiga föräldrar !

    SvaraRadera
  3. Tack Lennart. Ja det är nog en släng av karaktär ;).

    Farmor - nu blir det morötter varje gång :).

    SvaraRadera