Sidor

torsdag 21 oktober 2010

En promenad...

...som inte tidigare fanns med på min mentala karta tog jag igår.

Har jobbat i Hammarby sjöstad i tre år och har aldrig tagit mig till eller ifrån jobbet på annat sätt än med bil eller mc. Igår bestämde jag mig dock för att bryta det mönstret. Därför tog jag buss istället och meningen var att jag skulle byta buss på en viss hållplats. Ovan som jag var så lyckades jag missa hållplatsen eftersom jag satt och surfade på nätet. Kom iaf till slut fram till jobbet även om det blev en kvart senare än vad jag tänkt. Men den stora grejen igår var att jag efter jobbet gick hela vägen hem. Jag förstår inte varför jag inte kommit på denna lysande idé tidigare för det var ju helt görbart och riktigt skönt. Detta trots höstrusk och ryggsäck med pc och diverse annan utrustning. Jag bor faktiskt riktigt nära jobbet så det här ska göras fler gånger. Promenaden blev 5.4km och tog 53min. Blev även personbästa på stegräknaren den dagen och slutade på drygt 17500 steg :).

Är nu på väg ut till Arlanda för att flyga till Köpenhamn över dagen. Hoppas på ett givande möte med mina danska kollegor.

God morgon


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar