Sidor

lördag 30 oktober 2010

Målet eller...

...resan eller både och. Jag hoppas och tror att båda två är viktiga i min omställningsresa.

När jag nu på måndag går in i mål med en del på resan dvs. mitt viktmål så kan jag bara hoppas att resan fortsätter bl.a. i form av den uppskattning jag känner i att röra på mig i större utsträckning än vad jag tidigare gjort. Jag tror stenhårt på att jag måste sätta upp nya tydliga mål för att få en fortsatt spännande resa. För tänk om det är så att jag slutar uppskatta den långpromenad jag tog i morse på 7 km? Jag kanske enbart gjort dessa fysiska ansträngningar för att nå mitt viktmål? Nej jag tror faktiskt inte att det är så för resan som pågått i snart tre månader har gett mig ett nytt perspektiv och otroligt mycket ny kunskap om människokroppens samverkan med kost och motion i allmänhet och om mig själv i synnerhet.

I morgon ska jag göra något nytt som förhoppningsvis ger mig ett litet "hack på strecket" och lite färgfilm. Jag ska tillsammans med en bekant gå på ett Booty Expresspass på World Class och kanske även ett Z-expresspass. Har aldrig varit på något liknande och hade väl aldrig kommit på idén om jag inte startat min resa som snart ska få lite nya kortsiktiga mål. Övergripande målet är ju att skapa lite mer färgfilm i tillvaron och det kan jag lugnt säga att det gör - hela tiden :).

Ha en skön dag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Roligt att dina ansträngningar gett så fint resultat.
    Har inte Tobias ngt att göra med World Class?

    SvaraRadera