Sidor

fredag 3 december 2010

För oss som...

...gillar vinter och tillhörande snö så ser helgen ut att bli riktigt bra :)! Imorgon blir det skidåkning - inte långt kvar till 1:a mars då det är dags för Halvvasan så det gäller att träna på nu när det ges möjlighet.

Jag har äntligen knäckt koden för hur jag ska få i mig den där extra flaskan med vatten som jag har som mål att få i mig varje dag. Löjligt enkelt blev det när jag delade upp det i delmål. Den förbaskade flaskan har stått där i princip orörd när jag gått hem från jobbet för dagen men det är slut med det nu. Jag tog helt enkelt och markerade flaskan med streck och olika klockslag när vattnet skulle ha nått respektive markering och simsalabim så funkar det. Tänk vad små saker kan bidra med :)!

Har blivit riktigt bra med promenader och de senaste tre dagarna har jag faktiskt kommit upp i en mil om dagen. Hoppas detta håller i sig. Inte helt enkelt att få tiden att räcka till men det är bara att köra på så länge det funkar.

Nu fredagskväll och tillsyn av skidutrustning :).

Trevlig kväll!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ingen skidtur men en promenad t o r biblioteket i det strålande solskenet blir det i dag.

    SvaraRadera