Sidor

fredag 18 maj 2012

Är det bra eller anus...

...råkade jag tydligen säga här hemma för ett tag sedan och det har jag fått höra från alla möjliga håll nu...Kommer inte ihåg vart jag fått det ifrån men bra är tydligen positivt och anus mindre positivt laddat...

Den här dagen har i alla fall varit väldigt positiv liksom gårdagen var. Till att börja med måste jag säga att jag blir på så bra humör av att kolla på Let's dance. Vilken glädje dansen tillför! Bara att se de som dansar gör att det bara spritter i kroppen på mig :). Bra alltså. Något annat som varit bra idag är ett antal timmar med mina fina tjejer på Gustavsbergsbadet där det simmades så pass långt att det resulterade i varsitt Simborgarmärke :).


Hemma igen stack jag och Malin iväg på lite shopping. Skulle bl.a. in till järnhandlarn för lite småprylar och det slutade med en ny grill! Har haft en Weber gasolgrill med några år på nacken som tog sin sista suck för ett tag sedan så det var faktiskt dags för en uppgradering och passande nog var det kampanjpris hos järnhandlarn idag :). Också bra.


Grillen invigdes i princip innan jag ens hade dragit fast de sista skruvarna...får efterdra lite i morgon...Det var kanske inte det som grillades som var sen största smaksensationen ikväll utan en detalj sim serverades till och det var Keso smaksatt med Mangoraja. En riktig höjdare kan jag säga. Har inte kollat ingredienserna men den ganska lilla mängd som används som smaksättare får jag helt enkelt leva med om det inte är på 10topplistan över nyttigheter för jag är helt såld på smaken av curry som slår igenom ordentligt. Lite rödlök på toppen så var även det en riktigt bra sak idag :). Så här såg den färdiga grilltallriken ut (Kesomangorajan till höger ;)).


Nu ganska laddad för ett kortare duathlon med start 08.00 i morgon. Blev träningsfritt idag pga. den något förlängda shoppingturen ;).

Ha en god fredagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: