Sidor

tisdag 8 maj 2012

Kändes verkligen mycket...

...konstigt att för första gången på mer än två månader dra på sig löparstället och ge sig ut på en första trevande runda sedan fotoperationen den 28 februari. Hur skulle det kännas? Var mentalt förberedd på en katastrof vilket skulle innebära att avbryta efter några hundra meter. Så blev det inte utan efter knappt 2k vågade jag dra lite på smilbanden och inse att det faktiskt funkade även om det kändes rätt tafatt och klumpigt. Nästan som första joggingrundan i livet. Drygt 4k vågade jag mig på innan jag faktiskt fick säga till mig själv på skarpen att det faktiskt fick räcka nu. Kände ingen större smärta under själva rundan, faktiskt mindre än av att gå. Väl hemma vid middagsbordet måste jag faktiskt erkänna att det inte kändes något vidare. Men det är klart höger stortå förefaller ju nästan att vara stelopererad efter att ha varit inpackad och oanvänd så pass länge som den varit. Nu några timmar senare känns det ändå helt ok :). Väntar med spänning på hur det ska kännas i morgon :-0!

På cykelfronten har det inte varit annat än transport till och från jobbet sista veckan. Helgen var fylld med aktiviteter med yngsta dottern så det blev inget distanspass. Men det är ju oceaner av tid kvar till Vätternrundan...(låtsas går ju bra). Gjorde en liten investering i går som kändes mycket bra. Ett par nya cykelskor :-)! De är så grymt sköna. Blev faktiskt ett litet hallelujamoment att testa dem. Sitter som en riktigt skön handske skulle jag vilja påstå. Har hittills bara hunnit testa dem på transportturer till och från jobbet och ser fram mot att se vad de går för på lite distans. Att de sedan matchar hojen blev ju en bonus ;)!



Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar