Sidor

fredag 25 maj 2012

En mycket trött bloggande...

...cyklist vaknade upp strax efter 21.00 i går kväll i dotterns säng fortfarande iklädd vadderade cykelbyxor och träningströja. Tror att jag somnade mitt i ett frivilligt förhör av engelska glosor...Cykelskorna hade jag lyckligtvis fått av mig. Det vara bara att kränga av sig träningsgrejerna och krypa ner i min egen säng...

Fick till en runda på 36 eller 38 km beroende vilken GPS jag kollar på. Oavsett vilken sträcka det blev så kändes det jäkligt bra. Kunde ta i på ett helt annat sätt än förra gången på samma runda. Jag hade dagen innan funderat lite på det här med komfortzoner och att jag har lite bekymmer med att pressa mig själv det där lilla extra som ska göra mig både starkare och bättre. Väldigt mycket tror jag sitter i skallen och igår innan rundan bestämde jag mig för att bara ha positiva tankar under rundan och att ta i på de ställen där jag annars brukar tycka det är lite jobbigt. Detta innebar då att jag i sega uppförsbackar ställde mig upp på cykeln och tog i lite extra. Försökte även hänga på några andra cyklister som cyklade om mig. Rundan blev i och med det betydligt mer ansträngande men absolut inte tråkigare utan snarare tvärtom :)! Upplevde att tiden gick mycket fortare trots att det inte gick mycket snabbare än några minuter jämfört med förra gången. Måste bli bättre att leta mig utanför komfortzonen lite oftare :)!

Nu märks det på flera sätt att sommaren är här. Ett är att äntligen känns det som någon har dragit ut den stora björken jag haft uppkörd i näsan en längre tid :)! Ett annat är alla de luftballonger som sveper över vårt bostadsområde på sommarhalvåret. Ibland är de betydligt närmare än på den här bilden och man kan då tom. höra hur de snackar med varandra i korgarna. Trevligt inslag i vardagen :).


Ha en skön fredag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar