Sidor

söndag 27 maj 2012

Kan redan nu summera...

...helgen vad beträffar träning för det blir inte mer nu. Lätt trött och vilsen vaknade jag av en ilsken signal från väckarklockan 07.20 igår morse. Konstaterade ganska snabbt att det blev en Boddington för mycket på fredagsmyset.


Bara att skaka liv i mig själv och ladda med frukost som skulle räcka för de 6 milen som skulle cyklas med start 08.00 hos polaren Per. Efter uppvärmningen på dryga milen kände jag att tempot skulle bli för långt utanför min komfortzon denna lördagsmorgon så jag gjorde ett klenbryt och tackade Dave och Per för mig och fortsatte solo på den kortare rundan som slutade på 38k. Har fortfarande en bra bit kvar innan jag spelar i samma liga som de andra Örbycyklisterna...(om jag nånsin kommer dit...). Iofs inte hela världen om jag inte tar mig dit för Färgfilm skapas ju ändå :-). 70 mil har jag fått ihop nu inför Vätternrundan och då alltså 30 mil kvar innan målet är nått. Nästa lördag hoppas jag kunna genomföra den långa sträckan på Siljan runt vilket ger 16 mil till. Resten planerar jag fylla upp med några varv på 38k rundan :). I morgon ska cykeln in på välbehövlig service. Någonting hände med växeln när jag vurpade i början av veckan och jag lyckas inte justera det själv.

Löpningen är kanske ännu inte att betrakta som löpning vare sig distans eller hastighetsmässigt. Skapar inte heller särskilt mycket färgfilm just nu men jag vet ju hur jäkla skönt det kommer att vara när jag är tillbaka och kan fortsätta löparresan där den gick i depå 28 februari på operationsbordet hos ortopediska huset vid Globen. En plan för återkomsten börjar forma sig och efter dagens runda på 3k känner jag att det är precis på den distansen jag får lov att börja och sedan när det känns bra öka på. Årets löparmål var till och med i fredags Lidingöloppet men ett delmål la jag in i fredags i och med att jag anmälde mig till Stockholm Halvmarathon :). Jag bara ska tillbaka :-)!

Kosten under helgen är väl egentligen för tidigt att skriva något om för lite mer hade jag tänkt peta i mig...nöjer mig med att lägga ut en bild på det som bjöds hemma hos mor denna sista söndag i maj och konstaterar att njae inte riktigt rätt för att klara viktmålet :-0!


Ha en skön mors dag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar