Sidor

torsdag 17 maj 2012

Vad ska jag säga om...

...den här dagen då? Jo att det har varit en sjujäkla bra sådan! Började med att verkligen sova ut. Somnade i skaplig tid igår och sov till 08.30 i morse :-). Förmiddagen ägnades åt lite hemmafixande (läs städning). Hade inte några större planer för träning men sen slog det mig att jag faktiskt skulle testa något jag inte gjort förut. Grillade hamburgare till lunch och bestämde mig för att först cykla och sen testa att springa direkt efter. Är lite sugen på att testa triathlon framöver så en liten försmak utan simningsmomentet kändes som rimligt just idag :). Sagt och gjort, hoppade upp på cykeln och borrade iväg på egen hand. Körde det vi kallar klassikerrundan och det gick riktigt bra. Den första milen kände jag mig lite stel men det släppte sedan. Blev en härlig runda med bara lite motvind vid fälten efter Länna och Lisma. Trampade i 97 minuter och sträckan blev 38 km. Väl hemma igen var det dags att byta dojor och ge sig ut igen. Riktigt roligt var det att Malin hade löparkläder på sig och hängde med :). Det var inte bara roligt utan även till stor hjälp eftersom jag efter ca 4 km började bli ordentligt sliten så hon peppade mig sista biten hem. 5 km löpning blev det och det tog drygt 30 minuter. Helt klart en spännande upplevelse att springa direkt efter cyklingen. Tog några hundra meter innan kroppen ställde om sig. Så nu har jag provat på denna kombination och även sprungit mina första 5 km efter operationen :). Hade sjukt ont i foten i ett par timmar efteråt och var hyggligt svullen men nu är det helt borta och rörligheten den bästa sen den 28 februari! Känns som att det faktiskt blir bättre och bättre efter varje pass jag kör.

Var riktigt hungrig efter träningen och festade till på en absolut favorit - Wasa sport+ med Keso och kaviar på. Kändes som jag hade lite soppatorsk och behövde tanka lite.


Lite senare var fet dags att fylla på igen och det blev räkor, ägg och avokado som också det står rätt högt på min favvolista :). Festade även till på en öl till det.


Den här schyssta torsdagen avslutades med att hela familjen kollade på Notting Hill på tv. En riktigt mysig film tycker jag och alla i familjen höll sig vakna :-0! Men nu är det hög tid att slumra lite.

Ha en skön natt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar