Sidor

torsdag 10 maj 2012

"Tjenare det är Roger...

...jag tänkte nog köra Siljan runt i alla fall". Så lät det när jag svarade i telefon en gång idag och då förstod jag att det bara skulle vara att haka på. Så svåröveratalad är jag...;)! Hade tidigare bestämt mig för att inte köra loppet. Kändes stökigt att ta sig upp till Siljan bara två veckor innan Vättern och skaffa boende och allt annat trixande. Men när Roger ringer och säger att allt är fixat och klart så bearbetade tydligen hjärnan den nya informationen blixtsnabbt och jag säger att jag bara ska stämma av med familjen. Sagt och gjort - nu anmäld och det ska bli förbannat kul! Har hittills bara cyklat 15 mil i sträck på HalvVättern förra året och Siljan runt tänjer detta med en mil :-0. Kan nog vara bra som ett litet delprojekt inför projekt Vätternrundan som är 30 mil. Haha jag skulle vilja ha sett mig själv ens fantisera om de här sträckorna för ett par år sedan då jag inte ens kom på tanken att cykla till jobbet 6 km hemifrån :-D.

Hade tänkt springa en liten runda idag efter jobbet men ställde in det efter cykelturen hem i det tråkiga vädret. Får bli ett lunchpass på gymmet i morgon istället. Kan nog vara bra med ytterligare en vilodag efter den första löprundan (efter operationen) i förrgår.

Hittade en jättetrevlig blogg idag där det finns inspiration att ta till sig av från Fröken Fräken :). På måndag hoppas jag på inspiration i kubik då jag ska gå och lyssna på ett föredrag av MarathonMia. Mia kör just nu lite löptekniktips på sin blogg som kan vara värda att slänga ett öga på :).

Roger - tack för samtalet idag, bra att du ringde :).

Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar