Sidor

måndag 21 maj 2012

Konstigt det här med...

...hur jag fungerar. Eller jag kanske inte är ensam? Satte igång operation fit efter operation fot dock utan kirurgiska inslag. Kändes som den inaktiva perioden efter operation fot fick mig att bli mer benägen att stoppa i mig sånt som kroppen inte mår så bra av. Fluffet runt midjan, som påminner om jäst vetebrödsdeg, var där som på beställning och det resulterade i operation fit som startade för en vecka sedan med målet att klippa ett kilo i veckan fram till semestern v.27. Kanske inte den bästa veckan att dra igång med 4 dagar ledigt, vackert väder och ny grill och ett födelsedagskalas. Men när är det egentligen bra? Förmodligen hela tiden, det är bara att köra en inställningsfråga helt enkelt:)! Summering av första veckan av operation fit blir trots allt helt ok träning (även om jag önskat lite mer...) och på kostsidan riktigt bra faktiskt. Noterade drygt ett kilo ned i morse efter första veckan. Kör vidare nu och försöker stoppa i mig sånt som jag vet att jag mår bra av och det är av någon anledning lättare nu när jag kommit igång med träningen igen om även i liten skala. Förhoppningsvis blir det lite ketchupeffekt även åt detta håll :).

Dagens lunch blev riktigt fräsch med sallad, majs, avokado, keso och rostbiff samt en skiva Wasa sportknäcke.


Har tyvärr inte kommit in i mellanmålsrutinerna än men höll mig bra tills middagen ikväll som blev kyckling, keso och mangorajablandning, stekt rödlök och paprika.


En annan rutin som inte vill igång är morgonlöpningen...men jag kör löpband på lunchen de dagar det funkar tillsvidare. Blev 20 min idag med lite tempovariation. Flåset är nog inte riktigt där det ska än men det är bara att kämpa på! Känns riktigt naket att ha kört utan pulsklockan senaste veckan. Hoppas de är snabba på Garminverkstaden så att jag snart har min träningskompis tillbaka :).

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar