Sidor

söndag 13 maj 2012

Fick en resa jag kan vara...

...mer än nöjd med idag. Blev en kanonrunda på drygt nio mil med Örbycyklisterna. Gick betydligt bättre än förra gången jag var med. Verkligen superväder även om temperaturen var något låg. Är starkt imponerad av två kollegor som kämpade sig igenom ett 16-milslopp i Uppsala igår i riktigt skitväder med hagel som uppfriskande inslag. Även starkt av Johan och Per som la 12 mil under cykelhjulen igår i det taskiga vädret Syockholm bjöds på igår. Men i morse var det strålande sol och vi blev sex cyklister som 07.30 samlades och cyklade ner till Årsta havsbad och hem igen. Min längsta runda för säsongen och jag är inte direkt oberörd nu kan jag tala om...

Något som jag inte är helt nöjd med är den viktuppgång som slagit till som en blixt från klarblå himmel! Jag var för någon månad sedan riktigt nöjd med att jag stod relativt stabil i vikten trots den träningsfria perioden pga. fotoperationen. Men nu slog det till med kraft och jag väger 5-6 kg mer nu än när jag klev upp på operationsbordet 28 februari. Detta är inte ok och jag måste erkänna att det inte bara är den uteblivna träningen som bidragit till detta utan även att kostfokuset har fått en lätt glidning tillbaka till gamla vanor med allsköns onyttigheter! De senaste veckorna har det slarvats med matlådor och det har då blivit luncher liknande denna.


Undrar hur mycket socker och annan smörja en sån portion på Kinarestaurangen innehåller?! Men visst, det är såklart inte bara luncherna att skylla på. Vad sägs om jordnötter, öl och en och annan macka som börjat slinka ner lite då och då...Men nu är det handbroms i och tillbaka på banan igen som gäller! Nuvarande vikt är 78 kg och den ska krympas med ett kilo i veckan fram till semestern vecka 27. Ett rimligt mål som borde vara lätt att nå nu när jag är tillbaka i träningen igen. 05.30 i morgon ska fettet brinna på första morgonpasset med löpardojorna på :)!

Blir alltså lite kostinlägg uppblandat med träningen här framöver. Så här såg söndagsmiddagen ut. Lax och fetaostsallad serverat med citronvatten.


Ha en skön avslutning på helgen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar