Sidor

onsdag 2 maj 2012

Kom på mig själv med...

...att det hade gått en bra stund utan att jag kände av foten som opererades 28 februari. Gick omkring hemma utan skor och noterade att jag gick helt normalt utan att det gjorde ont = jippie :)! Var riktigt stel i morse och det kändes inte bra alls så det är väldigt positivt att det känns så bra ikväll. Återbesök till kirurgen som utförde op på fredag och jag vill så himla mycket att han ska säga att läkningen gått kanon och att det bara är att köra på med träningen. Helt ok om det gör lite ont ett tag till under träning bara jag får klartecken att köra och då gärna några kortare löppass med :-)! Önska kostar ju ingenting men jag vill börja springa nu!! Det är sagt att jag mest troligt ska kunna börja kuta i juni men jag kommer inte ihåg om det var för läkningens skull eller om det var för att det inte skulle gå för smärtans skull. På fredag vet jag och fram till dess önskar jag vidare ;).

Blev lite biten av cykelpasset jag körde med Dave igår så jag tog en omväg hem från jobbet idag och hittade en schysst sträcka hem via Farsta som det gick att pressa upp pulsen en del på. Passar nog mig rätt bra att köra lite kortare men mer intensiva pass på cykel. Det försvinner rätt mycket tid på distanspassen vilket inte riktigt är min grej...kanske kommer med tiden, jag får vänta och se helt enkelt. Har nu i alla fall klämt ca 30% av de tänkta hundra träningsmilen jag ska ha gjort innan Vätternrundan 16 juni. Kommer absolut att förlägga en hel del av resterande mil på kvalitetspass. Så smidigt att kunna lägga in på väg hem från jobbet.

Ha en skön onsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar