Sidor

måndag 6 september 2010

Äntligen är...

...den nya kylen och frysen på plats :-)! Det känns riktigt bra att kunna bunkra upp lite bättre med färskvaror och även mer möjlighet att kunna frysa in i större utsträckning. Nu är det bara att börja surdegsbaket som vi planerat att göra.

Måndag och ingen träning men kände att det kunde vara skönt med en träningsfri dag...ja okej då lite situps och några armhävningar kunde jag inte låta bli här på hemmaplan. Äldsta dottern har dragit igång sin truppgymnastikgrupp på #Hammarbygymnasterna och de kör även en del styrketräning så förhoppningsvis får jag en ny träningskompis i och med det :-).

Brallorna börjar hasa ner rejält och det är snart dags att ta in ytterligare ett hål i skärpet. Även skjortor som suttit tight börjar fladdra en del. Det känns otroligt bra och motiverande med denna typ av förändring. Känner dock att det nog börjar bli dags att sätta igång med lite mer styrketräning så att jag inte "tunnar ut" helt. Det är ju (tyvärr) inte bara magen som försvinner utan även andra delar på kroppen blir mindre som t.ex. axlar och armar. I morgon är det dags för gruppträff på #Itrim Sickla och det ska bli jättespännande att väga in sig på specialvågen där man kan se i siffror hur man lyckats de senaste två veckorna. Tänkte även passa på att ta ett pulspass när jag är där. Har lyckats förlägga schemat över gruppträffarna så det får bli en överraskning om vad vi ska gå igenom i mrogon. Ett "hack på strecket" i vardagen lär det i alla fall bli och det kan ju vara nog så spännande ;-).

Såg på nätet idag att det är hälsomässa på Stockholmsmässan 13-14 november och det får jag inte missa :-). #Göran Adlén ska tydligen komma dit och han är ju så suverän att lyssna på. http://www.alltforhalsan.se/common/category.aspx?id=3785.

Nu dags för lite sömn som jag nu förstått är betydligt viktigare än jag tidgare trott.

God kväll

2 kommentarer:

  1. Grattis till ny kyl o frys.
    Din kommentar om surdegsbröd fick mig att ta hand om en surdegsklump ur frysen så i morgon blir det bakning här.

    SvaraRadera