Sidor

torsdag 16 september 2010

Äntligen...

...så är vi på väg till Paris. Skulle egentligen skett för fem år sedan som bröllopsresa men blev lite försenad...;).

Blev smått överraskad i morse när vågen visade på 74,8 kg vilket i och för sig är positivt. Jag vill dock än skriva aldrig mer över 75 som jag gjorde för några veckor sedan fast "aldrig mer över 80". Detta av olika anledningar som till exempel en långhelg i Paris men även det faktum att jag framöver kommer att väga mer än 75 men då med lite andra beståndsdelar än fett :). Lite svårt att fatta hur pass smidigt viktnedgången har gått så här långt. Har nu faktiskt bara 3 kilo kvar att gå ner tills jag når målvikten som jag satt upp på Itrim.

Prövningarna startade direkt vid ankomsten till flygplatsen på förmiddagen. Kroppen är ju nu förtiden inställd som Skalmans mat- o sovklocka så vid elvatiden satte matklockan igång och hjärnan började scanna av mattillgången och fick ganska snabbt syn på en alldeles underbar Ciabatta med salami och brieost. Mitt gamla jag hade direkt köpt minst en och en CocaCola till det men så blev det inte idag...

Nu landar vi strax och vi hoppas på bra väder idag :).



- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Hej Alf!

    Nu har jag länkat till din blogg från Itrims facebooksida. Vi vill att fler ska hitta din blogg och bli inspirerade och peppade.
    Ha det underbart i Frankrike!

    Mvh Julia, Itrim

    SvaraRadera
  2. Hej Alf!
    Bättre sent än aldrig... Vad härligt med en försenad Bröllopsresa och då är ju Paris perfekt!
    Hoppas ni får en underbar vistelse & fint väder.Antar att där är några grader varmare än här hemma...här regnar det!

    Apropå din kommentar angående den frestande Ciabattan...
    det är bara att säga Grattis en gång till! Du är verklig flitig! Kan försäkra dig om att det finns en hel del mat som är både god och nyttig även i Frankrike. Ha de´!
    Hälsningar Birgitta Wissman

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha nu aer vi framme och ska se om vi hittar nagot gott till middag :)

    SvaraRadera
  4. Allt under kontroll här hemma. Vi försöker ge barnen nyttig mat och en portion motion.

    SvaraRadera