Sidor

söndag 12 september 2010

Seg men...

...aktiv söndag har det varit. Kanske lite seg för att jag upplevt den som ganska lång och aktiv för att jag startade dagen med ett pulspass nio i morse och sedan har det blivit ett par svängar till soptippen och lite pyssel i trädgården som avrundades med besök av goda vänner.

I morse ville dottern Alice 6 år följa med till Itrim Sickla för att se vad pappa egentligen har för sig när han sticker iväg och tränar. Det var jätteroligt att hon ville följa med och hon tyckte också det var roligt. Jag körde två varv i cirkeln och sedan följde Alice med mig på tredje varvet och testade lite step-bräda och "joggingplatta". Efteråt tog vi varsin Itrimsmoothie och slappade lite innan vi åkte hemåt. Hade även ett trevligt samtal med en "Itrimkompis" som är minst lika entusiastisk som jag. Hon konstaterade att om man följer handflatemetoden och Itrims kostråd i övrigt kan man faktiskt gå ner i vikt trots att man är i väg på semester. Det är även jag övertygad om att det kan fungera alldeles utmärkt :-).

Jag var ganska seg i morse så jag hade vissa problem med att hålla ett bra tempo så pulsen ville inte riktigt komma upp i önskad nivå. Men jag tänker att den bästa träningen är väl ändå den som blir av ;-).

Det ska bli mycket spännande att se vad som händer viktmässigt nu när jag går från att ersätta två måltider om dagen med Itrimkäk till att köra vanligt enligt handflatemetoden. Tänker dock fortfarande att skippa så mycket snabba kolhydrater som det bara går. Ikväll blev det lax igen med en kall romsås till, mathavre och en ordentlig sallad.

Under eftermiddagen lånade Alice min stegräknare, tog fram en liten pall och satte på sig sin mp3-spelare för att dra igång ett träningspass. Hon lekte att hon var på Itrim och pallen fungerade som step up-bräda. Jag tolkar det som att Itrimbesöket gjorde positiva intryck även på henne :-).

På torsdag bär det iväg till Paris på en fem år försenad bröllopsresa och det ska bli så kul. Har inte varit i Paris på 28 år! På schemat står bland annat besök vid Eiffeltornet, en middagstur på Seine och en kväll på Moulin Rouge :-). Blir en utmaning med croissanterna och alla goda baguetter men när jag vet vad som händer i kroppen av sådan "föda", enligt bl.a. Martin Ingvar, så blir det nog litet lättare att ta ett alternativ.

God kväll.

1 kommentar:

  1. Roligt att Alice tar åt sig så positiva saker.

    SvaraRadera