Sidor

onsdag 1 september 2010

Fick en märklig...

...tanke i duschen efter pulspasset idag. Jag kom på mig själv med att vara sugen på strips från McD! Undrar om jag kommer att få samma längtan efter dinkel om ett år eller så för jag räknar med att det kommer att ta ett bra tag att ändra på tankebanorna.

Måste säga att jag nu tror mig ha kommit ur den konstiga bubbla jag varit i sedan jag la om kosten för tre veckor sedan. Känner mig mer alert både i psyke och kropp (soma har jag för mig det kallas för inom vetenskapen). Har fått denna känsla tidigare men känner mig verkligen mer annorlunda idag (annorlunda bra :)).

Börjar få fler kommentarer från omgivningen om att mitt utseende förändrats men även att jag utstrålar mer kraft och energi än tidigare. Det är verkligen positivt eftersom det är det jag vill uppnå. "#Lev ditt liv med mod och passion". Så uttrycker #Göran Adlén det och jag använder även hans böcker som inspirationskälla för min nya livsstil.

På tal om böcker så fick jag låna en bok av en vän idag som ska bli mycket spännande att läsa. Den handlar om kost från förr i tiden och då snackar vi verkligen förr - stenåldern. Är säker på att jag kommer att reflektera över det här framöver.

Ikväll åts det en härlig middag bestående av grillad torskfilet, hemmagjord ärtpesto, ugnsbakade eko-morötter och palsternacka samt grönsallad med paprika, tomat och fetaost. För bara en kort tid sedan var flera av dessa ingredienser av mig inte klassade som något man stoppar i sig...men man är väl inte sämre än man kan ändra sig ;-).

Har inte lagt mig hungrig en enda kväll under de senaste 2 veckorna sedan jag la om kosten och viktkurvan pekar fortfarande åt helt rätt håll.
God kväll :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Kommer det att bli stenåldersmat i fortsättningen ?

    SvaraRadera
  2. Ja vi får väl se vad vi bjuder på nästa gång ni kommer ;-)

    SvaraRadera