Sidor

tisdag 31 augusti 2010

Kunde inte...

...hålla mig längre utan testade hur det var att springa idag. Hade ju bestämt mig för att vänta till jag hade tappat 10 kilo men vad gör man inte när man är ivrig - jo på det bara så man får veta. Blev ingen längre sträcka utan tre kilometer bara för att testa lite om det gick - och det gjorde det :-). Det kanske är så att summan av lasterna är konstant och jag nu byter ut sockerlasten mot adrenalin och endorfin? Jag vet inte men det kliade lite i kroppen innan jag gav mig ut på rundan ikväll och väl hemma har jag ett helt annat lugn i mig.

Många tankar på dagarna går mot mat och motion. Inga negativa tankar utan mer pnalerande strategiska tankar för hur detta ska mötas framöver. Det ska bli så spännande med alla nya maträtter som ska serveras här hemma. Det finns ju massor av spännande mat som jag ännu inte har provat i mitt 42-åriga liv. Idag har jag ätit dinkel till köttbiten och det var riktigt schysst :-).

Det blev även en lunchpromenad som i princip har blivit helig efter semestern. Har till och med tagit med regnställ till jobbet (vilket användes igår) så att det inte finns några ursäkter för att inte gå. Tror dock att jag kommit förbi det där med ursäkter för att inte behöva röra på mig eftersom jag helt enkelt vill ut :-).

Har en känsla av att börjat sova bättre på nätterna den senaste tiden. Jag har inte sovit direkt dåligt tidigare men det känns som jag sovit djupare än vad jag brukar.

Skulle haft en vilodag från träning idag och så blev det inte riktigt men vad gör väl det - nu är jag ju uppvärmd för att pulspass på Itrim Sickla imorgon :-).

God kväll.

3 kommentarer:

  1. Det är väl bra med variation.

    SvaraRadera
  2. Heja vad du är fokuserad!! Klart impad! Och superbra ser du ut att må också! Keep it up!

    SvaraRadera
  3. Tack Ia! Jag säger som Itrim uttrycker det - "Nu kör vi!".

    SvaraRadera