Sidor

lördag 21 augusti 2010

Känner mig...

...lite yr i skallen på förmiddagarna. Kanske beror på att jag har ändrat frukostbeteende och inte hivar i mig en massa snabba kolhydrater det första jag gör på morgonen? Får ta och kolla upp det. Spelar egentligen ingen roll för "ska jag va' fin får jag lida pin"...;). Jag menar förstås fin både på in- och utsidan och jag känner redan att jag trivs med mitt "nya jag".

Idag röjer vi i köket för att få plats med den nya kylen och frysen som kommer nästa vecka. Det ska bli så himla schysst. Vi är 4 pers i familjen och har enbart en kombi kyl o frys och det funkar inte längre. Det känns verkligen lyxigt med att få det nya och kunna planera inköp och förvara råvaror på ett bättre sätt. (Bär-, frukt- och grönsakskonsumtionen har ökat ökat lavinartat här hemma :)).

Glömde stegräknaren hemma igår när jag åkte till jobbet och svor ve och förbannelse över det! Tänk att jag som tyckte det var urtöntigt med stegräknare för ett tag sen reagerar så ;). Lugnade mig eftersom jag mätt ut några sträckor så jag kunde hålla koll på det i alla fall. I dag åkte den på direkt och jag passade på att gå till affären istället för att ta bil eller mc vilket gav mig 1500 steg direkt.

I eftermiddag kalas i Eskilstuna. Tänkte för ett ögonblick jag skulle besöka Itrim där för ett pass men får nog hejda mig lite...Ett Itrimmellis slinker dock med.

Kul grej från igår var mitt besök på Systembolaget. Istället för de vanliga lite större inköpen blev det en piccoloflaska med rött som jag kunde bjuda frun på till Kalventrecoten. Själv drack jag kallt vatten - hehe :). Middagen smakade ändå utsökt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar