Sidor

onsdag 18 augusti 2010

Får även bli...

...ett litet kvällsinlägg med några reflektioner.

Tredje dagen har passerat med min nya livsstil och allt kändes rätt bra fram till i morse efter träningen. På förmiddagen mådde jag ganska illa och blev rasande mätt på Chili Sin Carnelunchen. Det gick dock över på eftermiddagen men då dök känslan av att vara ganska på kanelen upp istället och den håller fortfarande i sig så det blir nog tidig sänggång ikväll. Har faktiskt haft en del huvudvärk både igår och idag så jag fick ta det lite lugnt på "joggingbrädan" i morse. Nu är det ju så att det kanske inte alls har att göra med kostomläggningen dvs. att jag går på matsedel "Varierat" utan med min iver att träna och jag har faktiskt kört pulspass tre dagar i rad och min stegräknare visar just nu för idag på fantastiska 10016 steg och det är dubbelt så mycket som jag bestämt för att nå mina viktmål till 1:a november. Det är lite typiskt mig skulle nog min fru säga eftersom jag kännetecknas av att vara "av eller på" och inte har så mycket mellannyanser. Hoppas att min nya livssttil även kan hjälpa mig att att få lite balans mellan det svart-vita och det färgglada.

Jag blev glatt överraskad av hur god mellanmålsbaren med chokladsmak var - yummie :-). Jag tyckte dock att jag fick större mättnadskänsla av den med Müsli och Cranberry. När jag ändå är inne på det här med mat så kan jag inte låta bli att reflektera över vad jag ville göra när jag kom hem idag och som förmodligen visar på ett för mig tidigare dolt behov - "mackolism". Jag var på väg till mitt paket med Falu Rågrut och ta fram sådär en tre stycken som jag skulle lägga på smör och några fina strängar med Kalles Kaviar på (brukar få plats med en sträng som formar ett tjusigt N) och mumsa i mig innan middagen. Nu hände ju inte detta men jag fick en insikt om att det är så jag brukar göra när jag kommer hem och nu känns inte det riktigt ok längre...Bye-bye Kalle vi kanske ses igen efter 1:a november.

Verkar som jag får i mig mer vätska än vanligt eftersom jag var tvungen att gå upp på toa tre gånger i natt och får springa dit vid fler tillfällen än vanligt på jobbet med. På jobbet har jag faktiskt dragit lite nytta av det och tar en toalett som inte ligger 5 meter från min kontorsplats utan en bra bit längre bort för att få ihop lite steg på räknaren :-). "Av-eller-på-syndromet" verkar visa sig även här...;-).

Ingen träning i morgonbitti men på fredag eftermiddag har jag bestämt träff med syrran i cirkeln. Kanske är ok med en dags uppehåll, jag ska ju trots allt ha 2 pass i veckan för att nå mina mål med vikten och då kanske det är tokigt att köra 7!

God natt - nu dags för lite mental stimulans med ett korsord :-). (Får se om jag hinner slå upp tidningen innan jag slocknar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar