Sidor

måndag 30 augusti 2010

Föret är trögt...

...i portgången. Helt obegripligt eller hur? Det är ett uttryck som jag hörde min mormor använda och min mamma använder det också som ett uttryck för att det kan vara svårt att komma igång med något.

Jag är i alla fall igång och visst var det lite trögt i början men nu rullar det på måste jag säga. "Vi är på gång" som jag hörde Thomas Ledin sjunga i högtalarna på Itrim Sickla idag. 18 personer i cirkeln fick mig litte mer peppad även idag. Verkar som semestertiderna nu på allvar är över och fler hittar in till träningen. Det är så himla smidigt att träna på Itrim där det inte är köer utan bara hoppa in där det finns en lucka. De senaste åren har köpt träningskort på andra anläggningar med både sim- och gymmöjligheter och jag tror att på ett år var jag inte där lika många gånger som redan varit på Itrim de senaste fem veckorna! Nio pulspass de senaste fjorton dagarna. I går söndag kom jag inte riktigt igång förrän efter jag varit på ett pulspass.

Måltidsordningen fungerar rätt bra på vardagarna med frukost 07.00 mellis 09.30 (och jag som trodde mellis bara var något för barn...), lunch 11.30, mellis igen 14.30 och middag 18.00. Det här spricker lite på helgerna och om det drar över lite i tid så känner jag av det direkt - otroligt vilken vanemänniska jag är.

Nu börjar ungarna knorra så det är dags för nattning igen. Jag står i alla fall inte kvar i portgången och har det trögt utan det känns som jag har vallat helt rätt för tillfället :-).

2 kommentarer:

  1. Hej Affe !
    En sak är säker. Du har inte vallat med Lappgubbens tvärstopp. Det måste vara blixtvalla. Själv står jag i portgångnen och försöker komma ut. Vilken dag som helst sticker jag iväg.

    SvaraRadera
  2. Jamen lite glid har du ju! Fortsätt valla på bara så ska du säkert få se på åka av ;-)

    SvaraRadera