Sidor

onsdag 25 augusti 2010

En annorlunda...

...konferens måste jag säga att det blev sett ur perspektivet från min nya livsstil. Efter en dags konfererande brukar jakten på färgfilm gå via några öl innan middagen. Så blev det inte för mig den här gången utan det var något helt annat som stod för färgfilmsframkallningen nämligen Line Dance! Jag måste säga att det var längesedan jag uppskattade ett konferensevent så mycket. Det var så roligt att jag inte vilade en enda låt utan fick mig ett rejält träningspass med mycket skratt bland trevliga kollegor.

Middagen bestod av en buffé med grillat som jag kastade mig över och det blev nog lite mer än vad handflatemetoden tillåter av proteiner. Jag lassade även på rejält med grönt och någon god bönsallad. Det enda som låg kvar på tallriken när jag var klar var en liten brödcruton som måste ha legat i salladen - ve o fasa för "dåliga kolhydrater, tur att jag upptäckte den ;).

Lyckades åka från stegräknaren vilket irriterade mig ordentligt eftersom jag inte hade en aning om hur många steg jag presterat under dagen. Tror dock att Line Dancen räddade mig något.

När det var sovdags var jag så pigg och alert så det var hopplöst att somna. Det blev inte heller bättre av att jag suttit i baren några timmar och säkert klämt minst åtta glas vatten! Så det blev ett par turer på wc också innan John Blund infann sig.

Klart annorlunda var morgonen idag. Trots sömnbrist så ville kroppen ut på morgonpromenad så det var bara att ge sig ut på en härlig halvtimmespromenad i det vackra vädret :). Därefter frukost som inte alls bestod av de för mig traditionella rostade mackorna med marmelad och ost som jag alltid kör med när jag bor på hotell. Det blev fil med torkade frukter och lite kokt skinka och grönsaker. Kändes hur konstigt som helst men samtidigt mycket fräscht.

Något annat som även var lite annorlunda idag, efter hemkomst från konferensen, var att jag i hällande regn sent på eftermiddagen glatt hoppade upp på mc-n för ett pulspass i Sickla!! För ett tag sedan hade jag inte ens gått ut i bilen i det vädret...det måste vara något beroendeframkallande i lokalen på Itrim som framkallar detta agerande ;).

Känner att de två dagarna tagit en del på krafterna och hoppas John Blund tittar in alldeles strax.

I morgon en ny dag med nya möjligheter...:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar