Sidor

måndag 2 augusti 2010

Hoppsan...

...är det måndag idag...?

Vilken sommar - har sagt det förut men säger det igen :-). Efter drygt fem veckors ledighet börjar det bli svårt att hålla reda på dagarna. Riktigt skönt måste jag medge då jag inte har alltför enkelt att slappna av och leva i nuet utan är ofta på språng efter nästa, nästa och nästa sak som ska hända. Ett mönster jag försöker bryta och som jag tror har varit en bidragande orsak till att denna sommar har varit lite extra färgglad för mig.

Rundar av måndagen, som lika gärna kunde vara vilken dag som helst, med ett par glas riktigt svalt vitt och skriver några rader. I bakgrunden hör jag lite schysst musik som frugan kör från Spotify. Det är Ballroom Blitz, Alternative Ulster och lite blandat från The Alarm som körs och som är riktigt bra och kanske skvallrar lite om att min ålder ligger på drygt 40 ;-).

Igår var också en bra dag tycker jag trots att den avslutades med regn, men vad gör väl det när man sitter hos grannen och de har godsaker att bjuda på, en riktigt bra markis plus att de är så himla trevliga att umgås med :-). Det är förresten från grannen som vår senaste familjemedlem Prinsen kommer. Han är ljusgrå med vitt bröst och vita tassar och är supergosig. Nu är han 14 veckor gammal och vi har följt honom sedan han föddes. Det är verkligen jättemysigt med en katt i familjen och det är väldigt rogivande att bara titta på honom med allt han har för sig - det är verkligen att leva i nuet att följa honom med allt från bus till att bara ligga och gäspa på ett för honom skönt ställe för stunden.

Även om dagen innehållit mycket färgfilm med bull- och muffinsbak samt besök av en gammal bekant som flyttat tillbaka till "bästkusten" som han kallar det så förgylldes den ytterligare av ett besök på Itrim i Sickla tillsammans med syrran. Helt ofattbart hur lätt ett träningspass känns där och vad schysst det känns efteråt :-). Tack A-M för tipset om att börja träna där!

Om man ska tro klart.se så kan morgondagen bli en bra dag att besöka Gröna Lund, något som barnen (och jag själv med för den delen) sett fram mot sedan förra årets Gröna-Lund-dag. Vi håller tummarna för uppehåll och laddar för ett åkband och en heldag på Djurgården om några timmar. Känner redan hur det kittlar i magen på väg upp i Fritt Fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar