Sidor

fredag 13 augusti 2010

Det var som...

...sjutton! Gjorde konditionstestet på Itrim idag och till min stora glädje och förvåning fick jag bedömning god(värde 43).

Hur kan det då komma sig att jag upplever det så jobbigt att fysträna? Jag tror faktiskt att svaret till det kan finnas i ett av de tre M som Itrim har som honnörsord/ledstjärnor och det M:et är Motivation. Jag har nog aldrig kännt mig riktigt motiverad att springa t.ex. 5 kilometer och då är det kanske inte så konstigt att jag lägger av så snart det blir lite känning av håll eller lite blodsmak. Om det ligger till så så ska det bli ändring på det nu! Ett litet första hinder övervann jag redan idag efter konditionstestet då jag körde ett pulspass direkt efter. När jag kört nästan kört två varv dvs. 2/3 av ett pass var det någonting i mig som började intala mig att det nog räcker med två varv idag eftersom jag redan hade tränat i och med konditionstestet...Men jag trängde bort den tanken, bet ihop och körde även det tredje och sista varvet. Gissa om jag kände mig mer nöjd med det än om jag lagt av efter två varv? Ja - förmodligen :-).

Nu kräftskiva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar