Sidor

onsdag 11 augusti 2010

3 dagar...

...har gått på den nya "jobbterminen" och en fantastisk semesterperiod är över som även innehöll några veckor föräldrarledighet. Övriga familjemedlemmar är iväg på sjön med svärfar och jag har tagit mig lite tid för både träning, tankar och lite hemmapyssel.

Peppande att komma tillbaka till jobbet och märka att det är fler än jag som ska göra en insats för ett bättre välbefinnande med annorlunda träning och lite mer styrning på vad man stoppar i sig. Vid lunchen idag var det en kollega vid mitt bord som tränat på Itrim under en längre tid och hade bara gott att säga om dem vilket bådar gott för igår var det den stora dagen med informationsmöte och avtalsskrivande på Itrim Sickla.

Informationsmötet motsvarade verkligen mina förväntningar som jag hittills skaffat genom hörsägen och information på bl.a. nätet. Det blev ett avtal på 12 månader på Silvernivån som innebär 20 gruppträffar, fri träning, litteratur och 6 coachtillfällen. Jag är mycket motiverad och ser (som säkert redan märkts) mycket fram mot att vara aktiv i Itrim. Passade även på att köra ett pulspass när jag ändå var där.

Den 24 augusti börjar gruppträffarna som sker varannan vecka och imorgon ska jag på hälsoanalys och på fredag ska jag göra konditionstest som jag gissar kommer att ytterligare stärka mitt beslut om att lägga om livsstil.

Hungrig som vanligt på väg hem från jobbet var det mycket nära att det blev en riktigt smarrig kebabrulle, men hoppsan där var det något inom mig som fick motorcykeln att stanna till på ICA och köpa räkor istället. Det ska bli supergott och jag ångrar bara litegrand att jag inte föll för kebabrullen ;-).

PS. det lilla jag gjort själv genom att träna lite och tänka mig för med maten de senaste tre veckorna har gjort att jag snart måste byta hål inåt i skärpet och det var länge sedan det ändrades åt det hållet...:). Vågen säger minus tre kilo men det som ändå är bäst är att det känns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar