Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Första bakslaget...

...eftersom jag fick rekommendationen att inte hoppa på Itrims snabba viktminskningsprogram som innebär 3 veckors rivstart med enbart måltidsersättning. Och varför det då? Jo för att jag har den ofattbart korkade åkomman gikt som jag förmodligen dragit på mig pga. min tidigare dåliga kosthållning och stora kärlek till öl.

Men men, jag har hämtat mig från bakslaget och är nöjd med att jag ska ta bort 10 kilo från och med måndag till och med 1:a november då jag har nästa uppföljningssamtal. Lite längre tid än vad jag räknat med men intalar mig att risken för dålig andedräkt, förstoppning och huvudvärk minskar. Men framförallt är det jäkligt obehagligt med ett giktanfall med allt vad det innebär med värktabletter och förmågan att ens kunna ha skor på mig.

Kaxade till mig lite under mitt första mötet och motgången med att höja ribban ytterligare eftersom jag redan gått ner tre kilo.

Det blev väldigt mycket vikttankar i detta inlägg och det är ju faktiskt inte enbart det som styrt mig att börja på Itrim utan det är en hel livsstilsomläggning för en färgladare vardag :-).

Kräftskiva i morgon och champagnefest på lördag, viss återhämtning under söndagen men sen går startklockan för kostförändringarna som verkar helt realistiska. Träningen är redan igång och mål satta för stegräknaren som kanske inte är så töntig i alla fall. Den är med som ett obligatoriskt inslag för att nå mina mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar