Sidor

torsdag 5 augusti 2010

Torsdag eftermiddag

Det blev ett mycket bra pulspass på Itrim Sickla. Var där med syrran och vi peppade varandra vilket underlättar för mig att ta i lite extra. Syrran verkade också trivas, kanske inte så mycket av peppningen men hon skrattade glatt åt mitt frustande och stönande för att framkalla några svettdroppar :-). Jag har ju ganska taskig kondis så kroppen hänger inte riktigt med men det ska det bli ändring på!

Dagen har också inneburit en kortare mc-tur med äldsta dotter som är 8 år. Vi tog oss på småvägar från Älvsjö till Kungens Kurva och gjorde några små inköp. Det är jättekul att de blivit så stora så de kan hänga med på mc:n och tycker dessutom att det är riktigt roligt. Jag köpte cykeln tidigt i somras och har inte haft mc på 20 år så det är inte bara barnen som tycker det är roligt :-). Det ger fakriskt lite färgfilm att susa fram på hojjen än att sitta och löka i en V70 och sura över bilköerna.

Snart dags för en familjekräftskiva - skaldjur är förbaskat gott även om de räknas till gruppen insekter. Ikväll ska vi test några riktigt biffiga grejer från Pandalus, deras färska Turkiska Jumbokräftor som ska vara riktigt bra. Håller tummarna för det.

5 kommentarer:

  1. Ha, ha :-) peppar-Affe! Det var nästan som att vara med i Fame! Mera puls o svett nästa vecka !

    SvaraRadera
  2. ps. I'm gonna live forever ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Trikåer à la Leroy nästa vecka!! :)

    SvaraRadera
  4. Vi får väl se hur färgglad jag vill försöka vara :)

    SvaraRadera