Sidor

söndag 29 augusti 2010

Apelsin is...

..."the shit"! Testade att dra en apelsin före pulspasset idag med och jag tror att det får mig att prestera lite bättre. Har inget direkt belägg för att just apelsinen har någon prestationshöjande effekt utan det kanske bara är inbillning. Det kanske inte är så tokigt med lite inbillningar ibland. Jag törs i alla fall inte träna utan den frukten vid nästa pass som jag hoppas bli redan i morgon. Låg på drygt 140 i puls hela passet idag och kände mig mycket nöjd efteråt. Det var riktigt mycket träningssugna människor på Itrim Sickla idag - 19 pers som mest under den tiden jag var i "cirkeln". Kul eftersom jag blir lite mer taggad då :).

Entrecote och Cole slaw sallad till middag ikväll. Har även blivit lite självplågare eftersom jag frestade frugan med ett glas Marques de Arienzo 2004 till maten medan jag själv nöjde mig med vatten...Men men det kostar att ligga på topp ;).

Helt otippat köpte jag en bok till idag på temat min nya livsstil med titeln "Kärnfrisk familj". Ska bli intressant att läsa och förhoppningsvis få lite mer tips och idéer.

Nu dags för nattning av barn.


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Det där med apelsin verkar ju förträffligt så fortsätt med det.
    "En som är avundsjuk på din energi."

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också när det är fler inne i cirkeln, jag pressar mig mer då! Tack för en rolig och fin blogg!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jag har stor beundran för din energi.
    Lycka till i fortsättningen önskar
    Viking I

    SvaraRadera
  4. Hej Affe! Nu har jag under några dagar tagit del av din blogg och jag måste säga att du skriver väldigt trevligt. Kul att du blivit så entusiastisk för motion och sunda matvanor.Kanske detta så småningom mynnar ut i en "klassiker". Malin har ju redan avverkat en. Lycka till! från din moster som nöjer sig med promenader och cykelturer och som just nu håller på att baka kakor. Inget för dig va?

    SvaraRadera
  5. Tack Sara, kul att du gillar det jag skriver - det hjälper min motivation att skriva om resan mot ny livsstil :-). 18 st i cirkeln vid dagens pass fick mig också att ta i lite extra även idag!

    Hej Christina kul att du hittat mig här :-). Vi får se hur det blir med "klassikern" inte helt otroligt men jag försöker skynda långsamt om det nu går...Jag ligger lite lågt med kakorna för tillfället ;-). Hälsa.

    SvaraRadera
  6. Joru Viking l - energin kommer nog från att jag verkligen bestämt mig för att lägga om kurs samtidigt som den nya kosten och träningen boostar på det hela. Jag är faktiskt piggare efter 9 träningspass på 14 dagar än när jag inte tränat på månader ;-)

    SvaraRadera