Sidor

söndag 15 augusti 2010

Söndag kväll

Så var det söndagskväll och snart dags för en ny arbetsvecka. En helg fylld av partajande är över och barnen börjar höstterminen i morgon vilket de är ganska uppspelta inför.

Men det är inte bara de som är uppspelta. Jag är nämligen också ganska uppspelt eller snarare lite nervös kanske. I morgon börjar nämligen en period som varar fram till första november som är något helt annat än vad jag tidigare upplevt i mitt vuxna liv. En period som kommer att kantas av sundhet som heter duga. Även om jag inte varit ett ras tidigare så kan jag inte direkt skryta med att ha tänkt mig för särskilt mycket vad gäller mat, dryck och fysisk aktivitet. Ett ganska tufft mål är uppsatt med min coach på Itrim som innebär bl.a. att jag ska träna minst två dagar i veckan, ändra kosten radikalt och inte dricka alkohol. Bortsett från att jag hoppas bli piggare och få lite mer rosiga kinder så ska min omläggning innebära en viktminskning med 10 kilo fram till 1:a november!

Som jag skrev igår så var jag ute och gick mina 5000 steg trots att jag vara på en hejdundrande kräftskiva dagen innan. Hör och häpna så höll detta även i sig idag och när jag inte hade fått ihop mina steg, som är obligatoriska för att kunna nå mitt mål med viktnedgången, så avslutade jag kvällen med en liten promenad som gjorde att det blev 1009 bonussteg ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar