Sidor

torsdag 5 augusti 2010

Torsdag morgon

Tiden flyger fram och jag måste få ordning på dagvillheten och sjusovande barn (den sjusovande hustrun får dock vara kvar i oordningen). På måndag är det dags att klämma in fötterna i både strumpor och skor igen, rakhyveln användas varje dag och det går inte att gissa vilken veckodag det är längre.

Var faktiskt inne på jobbet en sväng igår för att känna mig för lite innan det gasas på igen och både garagekod och passerkort fungerade så de hindren är i alla fall överstökade.

Jag har lite läggning åt att skapa lite för mycket svartvit tillvaro för mig själv (vilket kanske inte är uppenbart för min omgivning) men känner att sommarens ledighet inte bara fått mig att vila ut utan även gett mig lite tid för tankar och reflektion. Av dygnets 24 timmar ska jag ta och norpa åt mig lite mer av den tid och slösa på mig själv vilket jag är säker på att det kommer ge mer färgfilm i tillvaron. Vad ska jag då använda tiden som jag roffar åt mig till? Jo den ska användas till mental och fysisk träning! Den fysiska biten behöver jag hjälp med och ska ge Itrim chansen att få mig inspirerad och engagerad. Om bara några timmar är det dags för det tredje passet på deras pulsträning och på tisdag ska jag på ett informationsmöte om deras koncept.

Hösten ska inte gå mellan Pantonekulörerna 424 och 422 som Göran Adlén beskriver som "ingen direkt upplyftande palett av färger" i sin bok "Lev ditt liv med mod & passion". Göran är förresten en person som gett mig många färgglada stunder med sina semaniarier och böcker. Han har många kloka tankar att dela med sig :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar