Sidor

torsdag 9 september 2010

Förbannad...

...är precis vad jag är. Det mesta är på topp, jag tappar vikt, känner mig rätt fräsch, tränar otroligt flitigt, har inte druckit alkohol på fyra veckor och då kommer det ett giktanfall!! Nu gäller det att inte tappa modet utan rida ut smärtan (med hjälp av starka grejer), inse att jag får ändra träningen till att bara köra överkroppsträning några dagar. Måste även ställa om kosten ytterligare dvs lägga av med måltidsersättningarna och köra vegetariskt i så stor utsträckning som möjligt...hmmm ytterligare en utmaning. Har googlat lite och kommit fram till att lunchen idag får bli avocado, blomkål, morot och ägg (protein som verkar vara ok men inte superbra vid gikt).

Nu Apoteket så att jag klarar dagen utan att gå bärsärk pga smärtan som är överjä..ig :(

Nu kör vi!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Hej Affe! Så tråkigt att du råkat ut för ett giktanfall. Du som varit så duktig. Men tappa inte sugen. Jag är säker på att du kommer igen. Christina

    SvaraRadera
  2. Tack Christina och A-M. Det känns faktiskt betydligt bättre idag :). Får köra lite giktanpassad mat ett tag. Kan nog inte ta något pulspass förrän nästa vecka men kör styrketräning överkropp så länge :). Ett glädjeskutt på vågen morse visade att jag gått ner en del trots allt och har bara 3,5 kilo kvar till målvikten :)!

    SvaraRadera