Sidor

torsdag 30 september 2010

Märklig känsla...

...i går på pulspasset på Itrim Sickla. Det var första träningspasset på en vardag på tre veckor och jag undrar om jag inte kan se ett samband mellan upplevd stress och utebliven fysisk träning. Har varit mycket aktivitet både på jobbet och hemmaplan den senaste tiden och igår var jag fullständigt slutschasad när jag gick från jobbet. Efter en kvart på pulspasset var det precis som "det klarnade" och tankarna blev mer positiva. Det kändes som den upplevda stressen bleknade och jag fylldes på med ny energi. Mitt "gamla jag" hade nog valt att hitta en stund för vila och förmodligen hade det inte hjälpt ett dugg utan förmodligen stressat upp mig än mer. Jag vet inte men anar att det kan vara så.

Blev så positiv av träningen i går så jag tänker faktiskt ta ett pass till i dag :). Ska även försöka planera in träning med två veckors framförhållning för att inte hamna i samma situation igen.

Nu är fikarasten slut och det är dags att kavla upp ärmarna igen! Självklart blir det en lunchpromenad idag i det härliga höstvädret :).


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar