Sidor

lördag 25 september 2010

Investerat...

...i lite träningsutrustning idag :). Eftersom en hel del av mig försvunnit och då inte bara ölkaggen har jag bestämt mig för att fylla ut tomrummen efter fett som försvunnit med lite mer muskler. Blev därför att par hantlar till att börja med för att börja träna överkroppen med. Vill även ha en bänk och skivstång men det blev det inte idag. Kanske tar en sväng till ett nyöppnat ställe i Bromma i morgon och kollar om jag kan hitta något lämpligt. Köpte även ett par kvadratmeter skummgummimatta så att jag inte sabbar klinkergolvet i tvättstugan om jag råkar tappa en hantel...

Skrev igår att det börjar bli hög tid för nästa fas efter viktminskningsfasen och det ser ut att bli styrketräning till att börja med. Detta av flera anledningar, bland annat att det känns rätt enkelt att ha lite redskap hemma och kunna köra i princip när man känner för det utan att behöva sticka iväg någonstans. Fåfänga är en annan anledning. Jag menar om jag nu lyckats få bort kulan på magen skulle det vara trevligt att fylla ut skjortan med lite arm, bröst och axelmuskler istället ;). En tredje anledning är att det gör ju faktiskt inget om jag blir lite starkare också.

Nu lite antioxidanter i form av Penfolds Koonunga Hill ;)

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Det är otroligt spännande att följa din resa till ett sundare liv.

    SvaraRadera
  2. Tack! Just nu känns det som det står lite stilla. Hinner inte träna så mycket som egentligen skulle vilja göra och vikten har hållt sig på samma nivå sedan hemkomsten från Paris. Men det är väl som man brukar säga "när man tar ett steg tillbaka är det för att ta ny sats igen" :). Nu kör vi!

    SvaraRadera