Sidor

tisdag 28 september 2010

Nio veckor...

...tror jag det är nu sedan jag började köra med annorlunda käk mot vad jag tidigare varit van vid. Viktnedgången har som jag skrev häromdagen planat ut och jag står lite stilla för tillfället. Har testat att köra lite med handfastmetoden och märker att viktnedgången då minskar. Har även blivit lite vin på helgerna och faktiskt någon whisky också. Men nu ska jag snäppa upp mig och har gått tillbaka till "handfast-minus" enligt Itrimmodellen. Det vore ju faktiskt ganska trist att inte nå viktmålet jag satt upp. En månad kvar och ca tre kilo som ska bort! Besvikelsen blir för stor om jag inte når målet så nu j...ar är det bara att bita ihop. Om jag sedan går upp så är det en annan sak för då ska jag göra det i muskelform.

Familjen är nu ordentligt inkörda på alternativa kolhydrater så som till exempel heldinkel och matvete vilket känns bra när jag går till "handfast minus" efter att ha gått in i nästa fas (som jag redan varit inne och "fuskat" på...). En kul grej idag var när en av döttrarna hade en kompis hemma på middag som då åt dinkel för första gången och tyckte det var jättegott och tog om :). Som proteiner serverades Affes jättegoda köttfärslimpa - inget konstigt alls som Malena Ernman säkert skulle ha sagt ;). Jag som inte åt dinkel fick tre knytnävar wokade grönsaker.

I morgon blir det en utmaning att följa med på "pappor som brukar ta en öl på Örby bar o kök" utan att dricka öl...men vad sjutton konstigare saker har man väl gjort!

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Det där att ta ett steg tillbaka betyder att man tar ny sats var toppenbra !!!!!!

    SvaraRadera