Sidor

onsdag 10 november 2010

290 bananer...

...har det på ett ungefär gått åt hemma hos oss sedan vecka 32 då vi började dricka smoothie till frukost hemma hos oss. Nu är den en självklar favorit på frukostbordet :).

När jag började på Itrim hörde det till programmet att man skulle göra vissa förbättringar kring kost och vardagsmotion. Jag bestämde att jag skulle gå minst 5000 steg per dag vilket var en förbättring med ca 3000 steg om dagen. 5000 steg om dagen slår jag med hästlängder sedan ett bra tag och jag kan bara inte fatta hur lite jag tidigare rörde på mig. Nu kan jag få känslan av att bara vilja fortsätta gå när jag är ute och promenerar och nått min destination. En annan förbättring var att skapa en bra måltidsordning med lagom tid mellan de olika intagen. Detta kan jag också bocka av för småätandet är borta liksom suget efter det. Men en förbättring som jag fortfarande svårt för är att dricka en liter vatten om dagen utöver det jag dricker till måltiderna. Har gjort i ordning en enlitersflaska som jag har på mitt skrivbord och som jag den senaste veckan gett mig sjutton på att få i mig innan jag går hem från jobbet. Har gått rätt hyggligt utom idag då jag står med jackan på mig och ser att jag bara kommit ihåg att ta någon enstaka klunk! Det var alltså bara att börja klunka i sig för ner skulle det. Jag kan säga att promenaden hem från bussen gick i ett rasande tempo för mängden vatten gjorde sig påmind om att den ville ut igen...

Jag hann dock förbi närbutiken för inskaffande av bananer till morgondagens smoothie så nu är vi uppe i över 300 st ;).

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar