Sidor

söndag 28 november 2010

Skön söndag...

...och totalt bra med fysisk aktivitet hela helgen. Idag blev det premiärtur på nya löparskidorna. Detta i sällskap med en gammal klasskompis som jag inte träffat på 6 år och innan dess inte på säkert 20 år. Att vi åkte skidor tillsammans idag beror helt och hållet på social media för inte hade jag tagit fram en gammal skolkatalog och börjat ringa runt för att se om någon eventuellt bodde i Sthlm och dessutom var sugen på att åka skidor...! Hur som helst klämde jag 8,4 kilometer och känner mig ganska färdig i kroppen nu ikväll. Jag kan inte ens föreställa mig hur de som idag på Hawaii springer 84 kilometer i värmen känner sig. Imponerande vad människokroppen kan tränas till att utstå!

Nu har det blivit lite adventsstämning i hemmet med ljus, stjärnor och lite annat som sätter knorr på det. Kanske till och med kostar på mig att smaka en pepparkaka även om jag inte är så förtjust men bara därför att det "hör till".

Är mer och mer tacksam för att jag bestämt mig för att ge mig ut i sökandet efter färgfilm och inte ytterligare förvandlas till en soffpotatis. Det var tur att jag inte hunnit slagit rot ordentligt ;).

Min gode vän som jag tidigare berättat om, som också hakat på och gör en egen livsstilsomställningsresa, nådde sitt första delmål i helgen. Detta firades med Pizza och bira. Tänk vad fränt att bara kasta sig över detta efter 5 veckor av helt annan kost! Asballt tycker jag och kan bara säga jättegrattis :)! (själv firade jag med bira och jordnötter när jag var klar med viktmålet). Nu gasar vi vidare mot våra nästa mål som är uppsatta och siktar bl.a. mot Halvvasan som är om 93 dagar. Go-go-Go!

God kväll



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: