Sidor

måndag 29 november 2010

Träningsfri dag...

...i dag bortsett från de obligatoriska sit-upsen på morgonen och lite lätt hantelträning för att mjuka upp mig från gårdagens skidåkning. Det var fantastiskt kul att hasa lite lagg igen och jag lyckades hitta några muskler som tydligen inte använts sedan sist jag åkte längd för +20 år sedan...;). Idag känns de i alla fall av ordentligt skönt och jag passar idag på att njuta träningsvärken och tar det lugnt med träningen. Mentalt blev det dock lite "träning" när jag var och lyssnade på ett föredrag av Martin Lidberg. Mycket inspirerande och jag tycker det är riktigt roligt att min arbetsgivare satsar på 2011 som hälsoår. Föredraget med Martin idag var startskottet och ett bra sådant.

Var inne och läste på Coltings blogg idag och imponerades av att han över huvud taget tog sig i mål med den beskrivning han gav av hur dubbelmaran på söndagen var. Ännu mer imponerande att han blev tvåa totalt tycker jag.

Imorgon blir det intressant med ny träff på Itrim. Fattar inte att två veckor redan rasslat iväg sedan sist. Hoppas som vanligt att få någon ny kunskap med mig hem och det brukar det ju utdelas :).

God kväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar